June 6, 2011

::AdAmAyA::

Lirik lagu drama Adamaya iaitu Yang Terindah - DakMie

Semenjak kau hadir dalam hidupku
Tiada lagi keresahan
Kau mengetuk pintu hatiku
Tanpa sedar hingga ku izinkan
 
Kau yang bernama cinta
Kau yang memberi rasa
Kau yang ilhamkan bahagia
Hingga aku terasa indah

Maaf jikaku tidak sempurna
Tika bahagia mula menjelma
Bila keyakinan datang merasa
Kasih disalut dengan kejujuran
 
Mencintai dirimu
Merindui dirimu
Memiliki dirimu
Hingga akhir hayat bersama kamu
 
Kau yang bernama cinta
Kau yang memberi rasa
Kau yang ilhamkan bahagia
Hingga aku terasa indah
 
Kau yang bernama cinta
Hingga aku rasa indah
 
 
 Begitulah lirik dalam cerita cinta agung 'Adamaya' yang telah lama ditayangkan, tetapi, saya baru sahaja berkesempatan melihat cerita ini.  Cerita ini memberi iktibar kepada saya dan juga kepada seluruh penonton. Memang setiap cerita dan peristiwa ada "Pro n cons", tetapi, kita harus menilai dari sudut pandangan yang tepat dan bukan sahaja hanya menontonnya. Terpulang kepada setiap individu kerana setiap individu adalah berbeza antara satu sama lain sama ada dari sudut intelek, fizikal, mahupun emosi. saya percaya, semua penonton begitu menghayati jalan cerita yang diketengahkan. Cerita ini mengisahkan kehidupan sebelum, semasa, dan sepanjang menempuh alam rumah tangga antara Adam dan Maya.. adam seorang lelaki yang sangat sabar dengan perangai isterinya. 
 
Karakter Adam;
Penyabar
Bertolak ansur
Romantik
Penyayang
Bertanggungjawab
Setia
Pemaaf
Pandai memasak
 
Karakter Maya:
Cepat marah
Tidak mudah mengalah
Pandai berahsia
Berani

Gandingan antara dua pelakon sangat mantap.. Penghayatan terhadap watak juga memberi impak kepada cerita..hingga saya juga mengalirkan air mata.. Jika diminta saya berlakon seperti mereka, belum tentu saya dapat melakukannya.. 
 
 

 
 

No comments:

Post a Comment