December 30, 2011

Debaran Menunggu Keputusan

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA saya ucapkan kepada semua.. Walaupun demam berlarutan, tapi, saya gagahkan untuk menulis sesuatu pada blog ini. Peperiksaan yang saya duduki semester lalu menentukan tahap pencapaian saya. Berdebar-debar rasa pabila senior2 sudah mendapat keputusan mereka. Ermm. Sekilas imbasan, saya teringat akan saat2 bergelumang dengan pelbagai kerja kursus dan amali. Tutorial. Rasa tak menang tangan untuk menyiapkan tugasan. Saya percaya, ramai bersengkang mata menelaah, mencari bahan-bahan untuk dimuatkan dalam tugasan mengikut spesifikasi yang telah ditetapkan. Hehe.. Teringat tatkala saya jadi panda!!! Kerana tidak tidur malam. Mata pun lebam. Hehe. Pergi ke kuliah, tapi mengantuk. Semua itu adalah pengorbanan dan saya berharap agar saya mendapat keputusan yang cemerlang. Semua orang pasti berusaha, kerana dengan usaha, kita berjaya.

Walaupun kesuntukan masa, dengan pelbagai aktiviti yang ada, dengan pelbagai kerja dalam satu masa, tetapi, alhamdulillah, semua berjalan dengan lancar. Saya menerima keputusan dengan hati terbuka. Saya berdoa agar saya dan rakan-rakan dikurniakan keputusan yang dapat menggembirakan hati ibu dan ayah. Pengorbanan mereka tidak mampu dibalas. Sejuk hati mereka sekiranya kita mendapat keputusan yang baik. Buatlah sesuatu kerja dengan bersungguh-sungguh. Saya tidak nafikan, setiap pekerjaan ada cabaran dan seharusnya kita tabah menghadapinya. Berusahalah! Semoga berjaya...

No comments:

Post a Comment