December 29, 2011

Demam Melaka Wonderland

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA semua.. Bagaimana dengan hari-hari yang anda lalui? Harap ceria-ceria selalu. Ya? Ermm.. Saya pula tidak sihat.. Demam Melaka Wonderland.. Hehe.. Melaka Wonderland ini merupakan Taman Tema Air yang terletak di Ayer Keroh. Terdapat pelbagai permainan menarik yang terdapat di situ. Saya telah membawa makanan tengah hari dan menikmatinya di kawasan Tasik Ayer Keroh yang sangat mendamaikan. Lihatlah juadah yang dibawa... Sungguh lazat.

Makanan Tengah Hari
Setelah tiba di Melaka Wonderland, kami pun menyewa dua pelampung Double Tube. Kami terus menuju ke LAZY AND CRAZY RIVER. Tempat ini sesuai untuk berborak sambil merehatkan minda kerana airnya tenang sahaja. Selepas itu, kami pun pergi bermain ombak. Memang seronok, terutamanya apabila berada di tepi kolam. Gelak ketawa, mengindah suasana. Mengelakkan stres. Kami pun pergi bermain dua gelongsor. Hehe.. Main banyak kali. Best! Kami juga berkesempatan untuk bermain ‘GRANDFATHER”S CLOCK’. Waa.. Rasa mahu gugur jantung. Sangat mengerikan dan menakutkan. Huhuhuhuhuhu.. Turun melalui gelongsor yang sangat-sangat curam dan tinggi, kemudian, naik kembali, turun naik seperti pendulum. Huhu.. Gelongsor yang 90 degree. Tapi, memang seronok. Apabila kita cabar diri, naiklah keyakinan diri. Betul x?
 
Walaupun hujan, tapi, saya tetap redah. Seronok sangat. Muka jadi merah padam, hitam legam, dan akhirnya demam.. Huhu.. Airnya sejuk. Saya dilambung ombak yang tingginya 5 kaki. Tempat itu dinamakan 1 BIG WAVE. Hehe.. Tapi, kami tidak berpeluang merasai keseronokan bermain TORNADO CHASER kerana ditutup kerana hari hujan. Saya juga takut untuk menaiki ANACONDA TWIST dan THE KAMIKAZE RACER. Mungkin, selepas ini saya ingin berkunjung lagi ke sini.

MW 1

MW 2

MW 3

MW 4

MW 5

MW 6

No comments:

Post a Comment